
1. Estudiar, en coordinació amb les Comunitats Autònomes i les Administracions Locals, l'aplicació de la gestió variable de la velocitat en els accessos a les grans ciutats que presentin índexs de contaminació de l'aire superior als permesos per la normativa europea, tenint en compte criteris mediambientals i de gestió del tràfic.
2. En l'avaluació de les mesures a prendre per tal d'aplicar una gestió variable de la velocitat a les zones de transició, entre les vies urbanes i les interurbanes, s'haurà de tenir en compte les opinions de les entitats representatives dels automobilistes i de les empreses de transport per carretera.
Sabaté creu que aquesta mesura, junt el foment del transport públic, és més eficaç que la limitació de l'accés a les ciutats o els peatges dissuasoris. Ha explicat el senador que es tracta de regular la velocitat màxima en els accessos a les ciutats, marcant la zona de transició entre les velocitats urbanes (50 km/h) i les interurbanes (100 km/h), fixant una velocitat màxima intermèdia (80 km/h). També ha dit Joan Sabaté que aquest sistema no només rebaixa la contaminació, sinó que també redueix la sinistralitat i la gravetat dels accidents, afavorint una major fluïdesa del tràfic i disminuint les congestions i els embussos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada